Παρακαλώ συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με το αίτημά σας και σύντομα θα έρθουμε σε επικοινωνία μαζί σας.
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ*
Invalid Input

EMAIL*
Invalid Input

ΤΗΛΕΦΩΝΟ
Invalid Input

ΘΕΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Invalid Input

Μήνυμα
Invalid Input

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

takopoulos image

Αυτοβιογραφικό

Αν μπορούσα να αυτοσυστηθώ θα με αποκαλούσα, ο Πάρις Τακόπουλος, o μαθητής,  μέσω του δασκάλου μου και φίλου Eddie Duckworth, του Σαίξπηρ, του T.S.Eliot, του Samuel Beckett, και του James Joyce. Για να με αναγνωρίζετε φορώ στο πέτο μου ένα τριαντάφυλλο, το οποίο και ανανεώνω καθημερινά, μετά από την πτώση της Χούντας.

Ο Πάρις Τακόπουλος Διαβάζει

Είναι σημαντικό να ξέρει ο αναγνώστης, ποια είναι εκείνα τα σημεία που ο δημιουργός θεωρεί ουσιαστικά στο έργο του. Στα παρακάτω videos θα δείτε ορισμένα από εκείνα τα σημεία που προσδιόρισαν τον τρόπο γραφής μου.

Βιβλιογραφία

Παναγιώτης Κανελλόπουλος
Παναγιώτης Κανελλόπουλος
Καλλιγράφος
Τα Ποιητικά (2010 - 1950)
Τα Ποιητικά (2010 - 1950)
Ποταμός
Αντικριτικά
Αντικριτικά
Καλλιγράφος
Τις πτύει;
Τις πτύει;
Καλλιγράφος
Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα

Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα

Ο Πάρις Τακόπουλος έγραψε Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα, σε «χρόνο απροσδιόριστο, σε κάποιο αυριανό σήμερα, ή σημερινό αύριο», όπως μας εισάγει ο ίδιος στην περιοχή του αμφίσημου θεατρικού του λόγου.


Πρόκειται για ένα έργο «δορυφόρο» και όχι απλώς φόρο τιμής στον Σάμιουελ Μπέκετ που ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο, την Δευτέρα 6 Μαΐου.

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, από 6/5 έως και 11/6, οι φίλοι του θεάτρου θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την παράσταση, που αποτελεί «ένα ψηφιακό μετα-πλατωνικό συμπόσιο σε δύο πράξεις», στην Πάνω Σκηνή του Από Μηχανής Θεάτρου.

«Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα» του Πάρι Τακόπουλου σε σκηνοθεσία του Νίκου Καλαμό, του κατεξοχήν ερμηνευτή των έργων του δημιουργού, ξετυλίγει σε 105 λεπτά τη σύνδεση της υπαρξιακής κενότητας και της απόγνωσης στην οποία έχει περιέλθει η ανθρώπινη επικοινωνία μέσω του λόγου που δεν σημαίνει πια, αλλά και της τεχνολογίας που όλο και συχνότερα μας ξεπερνάει. Άραγε, τί ελπίζει ο θεατρικός μας συγγραφέας, όταν επιδιώκει μιαν επανεκκίνηση της ελληνικής γλώσσας, καθώς και μια νέα χρήση του διαλόγου, κατά τη διάρκεια «μιας ονειρικής διαπλανητικής νυχτός».

Στην παράσταση, που αποτελεί μια παραγωγή του Θεατρικού Φυτωρίου Αίγινας, αναδεικνύεται η δυναμική του ποιητικού θεατρικού έργου του Πάρι Τακόπουλου «μέσω των εργαλείων της μεταγλώσσας, της διακειμενικότητας και της λεξιπλασίας». Χρησιμοποιώντας διαδραστικά λογοπαίγνια και παραδοξολογίες, ο Πάρις Τακόπουλος αποδεικνύει τις λεξικεντρικές του καταβολές και ωθεί την ελληνική γλώσσα στα όριά της. Αναλαμβάνει το ρίσκο να πλάσει νέες λέξεις και χρησιμοποιεί στοιχεία από όλες τις εποχές του ελληνικού λόγου και τρόπου έκφρασης. Με όχημα τη «λεκτική πράξη», ο συγγραφέας υπερπηδά την καθημερινότητα και δίνει μια «παράλογη» ελπίδα, και ίσως νόημα, σε αυτό το σύγχρονο τοπίο που φαντάζει άγονο και αδιέξοδο, ενώ παράλληλα προσφέρει και το πλαίσιο για να αποδώσουν τις ερμηνείες τους οι συντελεστές του έργου.

Ο Άλφα, ο «δάσκαλος», ένας «Αδάμ προ Εύας, ή Αλκιβιάδης άνευ Σωκράτους» και ο Γάμα «ο μαθητευόμενος» της υπόθεσης, «ένας γνήσιος Έλλην απόγονος», περιμένουν την Βήτα, «Βιοτίμα και Διοτίμα μαζί», ένα πλατωνικό ον το οποίο υπάρχει στη φαντασία τους μέσω της τεχνολογίας, το οποίο τους καθηλώνει, τους ερεθίζει και τους απογοητεύει… ενώ η ελπίδα επανέρχεται μέσω της διαχρονικής επενέργειας της «ομιλητικής» γλώσσας.

«Το θέατρο του Πάρι Τακόπουλου έχει ως πράξη τον ανατρεπτικό του λόγο και τον λόγο ως ανατρεπτική του πράξη, και ανήκει τόσο στο μέλλον όσο και στο παρόν, και γι’ αυτό δεν κινδυνεύει να γίνει αναστρέψιμο παρελθόν» (Αντικριτικά, Ποταμός, Αθήνα, 2005).

Περίληψη

Στην πρώτη πράξη, δύο «μεταμοντέρνοι» άνδρες, ο Άλφα και ο Γάμα, συζητούν ασταμάτητα για το παρόν, το μέλλον και το παρελθόν, ως αληθινοί απόγονοι των ηρώων του Μπέκετ, Βλαδίμηρου και Εστραγκόν, ή του Σωκράτη και του Αλκιβιάδη. Στη δεύτερη πράξη, εμφανίζεται η Βήτα, (Βεατρίκη η Β’, ονειροκατασκεύασμα ενός Έλληνα υπολογιστή μισακούοντος εις το ρωμέικο όνομα: Αλλιγγέριος), ή άλλως Βιοτίμα, κατόπιν παραφθοράς του «Δέλτα» εις «Βήτα». Πρόκειται για ένα σύγχρονο ρομπότ, αλλά και μία διττή αμφιλεγόμενη υπόσταση, η οποία συνίσταται στο έντονο διονυσιακό και ταυτόχρονα απολλώνιο στοιχείο της.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Νίκος Καλαμό

Παραγωγή: Θεατρικό Φυτώριο Αίγινας

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Τσουρουφλή, Εβίτα Ζερβάκη

Σκηνογραφία: Βέρα Ζεύκη

Ενδυματολόγος: Catherine Suen

Σχεδιασμός Φωτισμού: Πάνος Μανούσης

Σχεδιασμός Κίνησης: Κορίνα Κόκκαλη

Μουσική: Κώστας Μαντζώρος

Φωτογράφιση/Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Διανομή: Μάνια Παπαδημητρίου, Λευτέρης Βλάχος, Νίκος Καλαμό

LOGIN